Nieuws, Whisky review

Pernod Ricard heeft zojuist een whisky gelanceerd die in China is gemaakt.

Pernod Ricard Just Launched a Whisky Made in China

Chuan: Het Nieuwe Azie Whisky-Internetfenomeen

Vergeet Schotland en Ierland – het nieuwe whisky-internetfenomeen komt rechtstreeks uit het verre oosten! En dit keer is het niet Japans, maar Chinees. We hebben het hier over ‘Chuan’, een gloednieuwe Chinese whisky van de hand van het wereldberoemde drankbedrijf Pernod Ricard.

Eerste Chinese Single Malt van Pernod Ricard

Het Franse bedrijf Pernod Ricard, bekend van merken als Absolut Vodka en Jameson Irish Whiskey, voegt hiermee een hele nieuwe dimensie toe aan haar ongelooflijk gevarieerde portfolio. Chuan is de eerste Chinese Single Malt die het bedrijf aan het publiek presenteert.

Gestookt in de provincie Sichuan, waarvan de naam ‘Chuan’ wordt ontleend, ontstaat deze whisky uit lokaal geoogst graan, vers bergwater en het unieke klimaat van de provincie. De vaardige handen van ervaren meesterstokers zorgen ervoor dat alle ingrediënten samenkomen tot een harmonieuze symfonie van smaken.

Onderscheidende Flavor-Profiel van Chuan

Een van de meest opvallende eigenschappen van Chuan is zijn smaakprofiel. Aroma’s van jeneverbes, peper en citrusfruit worden op de neus gevolgd door een zachte, complexe smaak met hints van chocolade, peper en hout in de afdronk. Het is duidelijk dat Chuan niet probeert een replica te zijn van westerse whisky’s, maar in plaats daarvan zijn eigen kenmerkende oosterse karakter tentoonstelt.

Hype op Social Media

Maar waarom is deze whisky nu zo’n hit? Chuan heeft dankbaar gebruik gemaakt van de moderne digitale tijd en een buzz gecreëerd op social media. Er zijn diverse online evenementen georganiseerd en livestreams gehouden om de lancering van het merk te vieren. Het merk zorgt er daarmee voor dat Chuan niet alleen een drankje is, het is een ervaring, een gebeurtenis om te delen en om online van te genieten.

Conclusie

Chuan, de nieuwe Chinese whisky van Pernod Ricard, is een spannende toevoeging aan de wereld van whisky. Met zijn unieke smaakprofiel, gecreëerd door meesterstokers in Sichuan, brengt het een fris en vernieuwend oosters karakter in een markt die gedomineerd wordt door westerse merken. De slimme marketingstrategie van het merk op social media draagt bij aan de groeiende populariteit.

Blijf op de hoogte voor meer informatie en recensies over Chuan, want dit kan wel eens een game-changer zijn in de whiskywereld! Sláinte!

author-avatar

Over Simon Templar

Zeker geen heilige, maar wél de inspirator achter het Buydrinks team. Simon houdt zich onledig met de technische kant van de zaak en knoopt naar eigen zeggen links aan tags, en slugs aan domeinen. Of zoiets. Volgens hem is er maar 1 ding goed aan het mislukte wijnjaar 1977: zijn neerdaling tussen de gewone mensen. En de Port van Fonseca, dat ook. Simon heeft 25 jaar ervaring op het gebied van wijn en gedistilleerd. In 2000 werd Simon Vinoloog aan de Wijnacademie en heeft hij duizenden wijnen geproefd. Naast wijn is Simon een liefhebber van Single Malt Whisky.

Terug naar overzicht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *